Skolan igen...


Nu är livet tillbaka i sin vanliga rutin igen. E är nu frisk och tillbaka i skolan. Så det vill till att jag kommer i säng i någorlunda tid nu då vi ska upp på morgnarna igen. Som tur är så är det ju kort vecka med kristi himmelsfärd på torsdag och lovdag i skolan på fredag, så det blir en mjukstart för oss båda.

E och I har träffats och lekt en del tillsammans under de två veckor som E var hemma och var sjuk. Men det blev mest korta stunder, sedan var de som hund och katt. Men det går ju över lika fort som det startar och sedan är de sams igen. V och I var hemma hos oss idag och tog en kopp te och I visade stora tecken på att vara på väg att bli sjuk. Han var trött och tyst och stilla, inga bra tecken det. Hoppas det bara var något tillfälligt.

Bilden ovan är från i helgen då V och I var och hälsade på. V och jag satt i trädgården och drack te medan barnen var inne och lekte. När de kommer ut har E klätt ut sig till ljuv prinsessa medan I är speleman i gummistövlar och spelar munspel för hela kvarteret. Men tro inte annat, bilden ljuger faktiskt lite grand, de var inte alls så sams som de ser ut på kortet. Det var nätt och jämt som vi fick dem att stå bredvis varandra för att kunna ta kortet. Ja ja, de små liven längtar ju efter varandra om det går för lång tid emellan bråken... ;-D


På väg hem från skolan idag så stannade vi till hos tygaffären på orten och köpte två meter spets. En meter vit och en beige. De ska jag ha och pyssla med, riktigt längtar efter att få göra något riktigt ryschigt och pyschigt i rosa och vitt. Kanske hinner få till en sak till som kan ingå i Designat's utmaning denna veckan. Måste då bara få in lite grönt och svart också.

PS. Det är V som tagit båda korten, men med "min" kamera...

2 kommentarer:Kommentera



V sa...

Jaa du vännen, vad skulle våra barn göra utan varandra?! Bråka ihjäl sig med oss istället... *s* Fast idag var det ju I som ville hem till er och inte jag, jooo lite jag kanske, men mest för att snylta the... ;)

V sa...

OCH FÖRRESTEN! Det var JAG som tog kortet, bägge korten! SÅ DET SÅ! ;) Kramelikramkram

Skicka en kommentar