En sång- och danshelg

Helgen gick i dansens tecken. Dottern, E, hade uppvisning på lördagen och både mormor och två kusiner kom med tåget för att titta på. E visste inte om det innan, jag hade hållit tyst om det för att det skulle bli en överraskning. Och nog blev hon överraskad alltid. Jag märkte stor skillnad på henne på den första och den andra föreställningen, hon var mycket mer skärpt och spänd inför den andra när hon visste att det satt släktingar i publiken.

Efter uppvisningen så följde kusin V med oss hem och stannade över natten. Det blev som förra gången kusin V var hemma hos oss, vi sjöng Singstar till klockan var nästan ett på natten. Det var både ABBA, schlager och Disney och E var i sitt esse. Vi upptäckte ju också efter en stund att det gick att lyssna på det man sjungit, och då fullkomligt sprutade skrattet ur oss. Vi skrattade så vi fick ont i magen och tårarna rann när vi hörde oss själva och våra desperata försök att sjunga vackert och rent.

Kusin V stannade hos oss hela söndagen och vi följde och vinkade av henne vid tåget framåt kvällningen. E klagade under eftermiddagen och kvällen över att hon hade ont i halsen när hon svalde och under natten till idag så hostade hon rejält. När morgonen kom så var hon rejält förkyld så det var bara att stanna hemma från skolan.

1 kommentarer:Kommentar



V sa...

hihi jaa visst fixade jag det bra? *ler* Jag kan jag med! :)

Skicka en kommentar