Nytt kort till skissutmaningar


Gillade Rimnas's skiss på Designat's skissutmaning så mycket att jag av bara farten gjorde ett nytt kort idag. Detta kort håller sig lite mer till ursprungsskissen. Skickade även in detta kort till Sukkersött's utfordring #41 som mitt andra bidrag.

Har börjat använda spetsar, ett för mig helt nytt material som jag kommer att jobba mycket mer med. Ska gå in i tygaffären i veckan och köpa in mer spetsar i olika färger och bredder. Tror att spets kommer att bli ett av mina favoritmaterial framöver, tillsammans med bling och glitter.

På hemmafronten är det sjukt igen. Idag ringde E:s fröken i skolan och ville att jag skulle komma och hämta E lite tidigare eftersom hon inte mådde riktigt bra. E hade hostat sig igenom hela natten men ville så gärna till skolan. Men väl där så orkade hon liksom inte med. När vi kommit hem så tog jag tempen på henne och då hade hon 38,6. Så det blev både feberdämpande och hostmedicin och sedan vila med en film framför TV:n. Ännu lite senare så hämtade vi I på dagis som var hos oss tills hans mamma V kom från arbetet. De samsades osedvanligt bra idag, men det berodde nog mest på att E var för trött för att bråka, hihi.

Så nu är planen att E är hemma från skolan och vilar upp sig imorgon för att orka med skolresan på onsdag. Det är ju första skolresan och det skulle ju vara för hemskt om hon inte kunde följa med på den. Så nu håller vi tummarna...

1 kommentarer:Kommentar



Bente sa...

Så stilig kort!

Skicka en kommentar