Två layouter som hör ihop



På ett uppslag i albumet om dotterns första år sitter de här två layouterna. Blev väldigt nöjd med dessa faktiskt. Tyckte att färgerna passade bra ihop och fick till det så de hängde samman bra.

Blommorna är från ljusmanchetter med blingsten och glitter i mitten. Fotona och det rosa pappret har jag slipat med en nagelfil i sandpapper, mycket lättare att arbeta med än vanligt sandpapper tycker jag, och sedan chalkat med Chestnut Roan. Sedan har jag gnuggat dit de svarta dekorationerna med babyn och fåret. Hjärtbården är Bazills Just the Edge som jag delade på mitten och satte en bit på varje och glittrade upp lite. Bokstäverna är från ett klisteralfabet i en härlig chokladbrun färg.

Fotona är från mars 2003, så dottern är ca 5 månader gammal här, det lilla knytet. Jag minns hur jag smög medans hon fortfarande sov och tog de första korten och sedan satt på min säng, bredvid hennes, och väntade på att hon skulle vakna. Som vanligt så vaknade hon på ett sprudlande humör och välkomnade en ny dag. Det gör hon fortfarande.

0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar