Delat ut min första KAOS



Så har jag då delat ut min första KAOS-award. Det blev V på Pysseltokig som fick den. Visst är vi vänner, hon och jag, men det är inte därför hon får den. Naturligtvis tycker jag att hon gör vackra saker, men det var också hon som fick mig att börja med scrapbooking och korttillverkning. Det var hon som gav mig mitt första album och lite papper och annat för att kunna starta och på den vägen är det.

På kortet har jag använt mig av det jag brukar när jag gör kort, fast jag har samlat nästan allting på samma kort... hihi... Det är en egenkomponerad blomma, knappar, stjärnpaljetter, daggdroppar, stämplar, pärlfloss, biljett och glimmer-mist. Det är egentligen bara en sak som jag saknar på detta kort och det är mina älskade blingstenar, vet faktiskt inte varför jag glömde bort dem denna gången.

Grundkortet är den naturkartongen jag köper i bokhandeln och själv skär till i lagom bitar. Det mönstrade pappret har hag rivit i kanterna och chalkat med Chestnut Roan (vad annars... ha ha ha...). Under daggdropparna har jag rosa glitter och både blomman och biljetten är sprayade med rosa glimmer-mist. Bokstavsstämplarna är sådana där barnstämplar som vi fick, dottern och jag, av grannens dotter när hon rensade ut bland sina gamla leksaker. Jag stämplade dem på varsin utstansad Spellbinders-etikett och chalkade och färgade med Chestnut Roan där med. Knapparna är från den påse med kanppar jag fick av V, så nu får hon två stycken tillbaka igen... fniss...

0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar