Mormors lille prins

Har nu kollat med mamman till detta lilla underverk om jag fick blogga detta alster, och det var ok. Jag gjorde det på uppdrag av min granne P. Hon ville ha något att sätta på kylskåpet. Bilden är tagen från tidningen där lille W grattades på 1-årsdagen. Men jag tyckte bilden var för liten så jag skannade in den och skrev ut den i större format. Sedan plockade jag fram det mesta av det jag hade hemma som var blått. Och efter det var det bara att sätta igång. Texten hade jag redan bestämt mig för (eftersom hon alltid kallar honom för sin lille prins) och då gick det ju väldigt enkelt egentligen.

Klippte ut kronan i ljusblått paper och ritade med embossingpenna i konturerna och brände dit hologrampulvret så det glittrar, klistrade på foamblommor med blingstenar. Målade de andra blommorna med vanliga färgpennor, fågeln har jag fått av R som skurit ut på sin Sillhouette. Skar ut swirvlar av blåblommig tapet och satte runt bilden, satte även dit en liten bit spets. Bokstäverna är från Moxie-alfabetet som jag fick med min Cuttlebug.

Måste bara säga att han är inte bara mormors lille prins, han är min och min dotters lille gulleprins också.


0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar