Datorstrul och bad

Jag har haft liiite problem med den "nya" datorn som jag fick av M, en vän till mig. Min älskade vän V har suttit och svurit hos mig i flera dagar, men nu äntligen har det börjat fungera. Den är tusen gånger snabbare än min gamla som tog nästan en halvtimma att starta upp innan allt var igång och som var så fruktansvärt långsam att man nästan somnade medan man väntade... Jag brukade gå och ta en dusch medan den startade upp och när jag kom ut från duschen, fräsch som en nyponros (hihi), så var den redo för att börja användas.

Nu, med denna datorn så går det så fort att jag nästan inte hinner med. Den startar upp på ett kick och allt går med en sprudlande hastighet.

Vädret har ju varit fantastiskt, så vi har varit med R och hennes två goa barn N och D och badat både onsdag, torsdag och idag fredag. Först har ungarna, E och D, gått i simskolan och sedan har vi fikat och badat allihopa, till och med jag... som annars brukar vara en sån badkruka. Men när det mäter 25 grader i vattnet kan man inte gärna sitta kvar och lida i värmen längre. Idag var det avslutning på simskolan och diplomutdelning. E var stolt som bara den för hon har klarat flera märken, bland annat Guldfisken och Järnmärket. Det är så skönt när man vet att de kan simma, känns mycket lugnare när man badar med dem då.

På pysselsidan är det lugnt nu efter allt nybörjarvevande på Cuttlebugen. Har beställt några fler dies som snart dyker ner i brevlådan, så det blir nog snart mer pysslande. E åker till sin pappa i början på nästa vecka och blir borta i nästan tre veckor, så det kommer att bli mycket pysseltid för mig ;-)) efter att den värsta saknaden har lagt sig...

1 kommentarer:Kommentar



Ramona sa...

Hej
Tack för i dag har varit super roligt att ha er med denna vecka... sätt dig nu å pyssla lite så du har något att visa upp här, något du haft Cuttlebuggen till hjälp med... =))
Kram Ramona

Skicka en kommentar