Egna blommor och annat babbel

Det känns som om det var jättelänge sedan jag pysslade, men det är det ju egentligen inte. Men det blir inte lika mycket mycket och lika ofta längre. Men det går kanske i perioder. Jag köpte ju stansar tre storlekar av retroblomman från Bumblebee som kom för några dagar sedan och ni må tro att jag har stansat. Har nu massor av utstansade blommor att sitta och pyssla ihop. Så himla roligt att kunna komponera sina egna blommor i precis de färger jag vill ha. Har stansat ut en del från de tapetbitar jag har, både de jag fått av R (tack, du underbara!) och mina egna gamla rullar som jag köpt på loppis. Har använt några till det kort jag håller på att färdigställa till min kära moster som ska ha 80-årskalas senare i oktober. (Kommer att blogga det i anslutning till kalaset.)

Har också använt BIA:n lite, men har mycket, mycket mer i tankarna för den. Har många projekt som jag skulle vilja göra, måste bara mogna först. Har inte riktigt vant mig vid att jag har den här hemma, har längtat så länge efter den att jag knappt tror att jag har en egen nu.

Har varit hemma med en febrig dotter i fyra dagar nu, hon var i skolan i måndags men har varit hemma sedan dess. Så idag mötte vi up i skolan när de slutade för att hämta med oss lite skolarbete. Fast fröken sa att det inte var nödvändigt, hon trodde inte att E skulle ha några som helst problem med att hinna ikapp de andra när hon kom tillbaka. Sådant är ju alltid mycket roligt att höra om sitt älskade barn... :-)) Men sagt och gjort, vi plockade med oss både svenskaarbetet och matteboken och vi hann knappt komma hem innan hon satte sig vid köksbordet och vips... så var hon färdig.

Och imorgon ska hon på pyjamasparty hos I och V. Hon blev så himla glad när I ringde för att fråga om hon ville komma till honom på pyjamasparty imorgon att hon nästan tappade besticken (vi satt och åt middag när han ringde).

Men nu är det Lilla Melodifestivalen och sedan Doobidoo med fredagsmys som gäller. Ha nu en trevlig helg allesammans så hoppas jag att det inte ska bli lika glest med pysslandet och bloggandet framöver.

0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar