Inspirationsbok och stansar













Så kan jag då äntligen blogga mitt första BIA-projket. Det blev en inspirationsbok! Här är det meningen att jag ska samla allt som jag känner att jag kan använda till mitt pysslande; idéer, papper, tyger, saker, färgkombinationer... ja, allt möjligt som kan inspirera till vidare skapelser. För att kunna samla på allt möjligt så har jag inte bara papper i boken utan också ett antal kuvert som man kan stoppa saker i utan att de ramlar ut. Dessutom så har jag satt in ett antal gem och klämmor som man kan sätta fast papper, tyger och liknande med.

Jag använde det golvskyddspapper som jag älskar som grundpapper i boken och måtten jag använt är 23X18 cm. Jag skar ut de bruna arken i dubbel storlek och vek dem på mitten, satte ihop två stycken sådana ark innan jag hålade dem. Kuverten är den vanliga A5-storleken, alltså lite mindre än de mått jag använt på de utskurna arken. De är i lite kraftigare kvalitet än de vanliga lite tunna och sladdriga kuverten. Och till slut så har jag även satt in ett vitt kraftigt skisspapper, som är som en blandning av ritpapper och alkvarellpapper. Denna blandning har jag upprepat sju gånger för att säkerställa att jag kan få plats med så mycket som möjligt.

Pärmarna är kraftig kartong (baksidan på typ kollegieblock) som jag satte fast tapet på med dubbelhäftande tape. Det är en beige tapet med vita (centimeterstora) prickar, väldigt diskret och helt perfekt för mig och detta projekt. Jag slipade kanterna med sandpappersfil och chalkade sedan runtom. Och efter det var det dags att dekorera.

Jag valde en rosa spillbit som jag stämplade texten på och sedan distressade runtom. Rev först bort den skurna kanten och chalkade och sedan använde jag mitt rivverktyg för att distressa kanterna ännu mer. Efter att jag limmat fast den på pärmen stämplade jag runtom så att det även kom utanför och fortsatte med två stämplar i hörnen på pärmen. Sedan på med spetsen, blommorna (egengjorda sådana), swirlarna och bandet med knappen. Som lite extra accent så har jag även lagt in lite guldfärgad Pearl Maker, platinafärgat glitter och några små guldfärgade blingstenar.

För att vara mitt första färdiga BIA-projekt så måsta jag säga att jag själv är väldigt nöjd med resultatet. Det var jätteroligt att göra och extra kul när man själv blir så nöjd. Nu har det poppat upp en massa nya idéer på annat jag ska göra. Finns så mycket BIA-projekt i mitt huvud som bara väntar på att få komma ut.


Och här är mina så omtalade retrostansar som jag älskar så högt. Kan bara inte låta bli att visa upp mina små älsklingar för er. Trots att jag bara haft dem i en dryg vecka så är de väl använda. Har stansat ut en massa blommor från olika papper och tapetbitar som bara ligger och väntar på rätt projekt att sättas ihop och användas till. Känns så bra att veta att det bara är att sätta igång med en idé, för dekorationerna som passar till kan jag fixa själv.

Nu ska jag fortsätta att fila på mina kommande projekt. Hoppas ni har det bra där ute och att ni pysslar vidare.

0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar