Ta dig samman...



...och gör något onyttigt!

Så står det på mitt nypysslade kort. Äntligen har jag kommit igång. Har ju gjort tre kort, men två av dem kan jag inte blogga ännu, de ska ju ges bort längre fram i oktober, så jag kommer att blogga dem då.

Jag måste erkänna att jag fick idén till vikningen och den sneda skärningen på Angelicas blogg, och om jag minns rätt så snappade hon upp den på en scrapmara någonstans. Det var jätterolig vikning att göra med gott om plats för dekorationer och textplats. Går ju att skriva längre texter på baksidan dessutom.

Jag använde här en lite mörkare aprikosfärgad cardstock. Den långa blomsterslingan är en gåva från R, även cirklarna fick jag av henne. (Vad hade jag gjort utan denna underbara tjej???!!! Platt intet... ;-)) ) Swirlen har jag lånat av V och stansat ut själv. (Vi köpte ju olika dies för att kunna låna av varandra, smart va... hihi...) Jag stansade framkanten med min egenhändigt sönderpillade hörnstans som nu blivit kantstans... Satte lite snören i tre knappar som jag placerade i tre blommor i slingan, lite blingstenar, chalkning och en bit tapet bakom första vikningen. Etiketten till textstämpeln är utstansad med mina fina Nestabilities och sprayad med hemmablandad glimmermist.

Och för er som är intresserade så kan jag meddela att jag håller på med en "bok" med BIA:n. Den är inte riktigt färdig ännu, håller på med pärmarna och klurar på hur jag ska ha det och hur jag ska kunna få till det som jag eventuellt vill ha det. Var det någon som förstod det där sista så var det inte illa, knappt jag själv gör det. Jag har mycket tankar om hur jag vill göra, men testar mig fram. Har ju inte arbetat alls med BIA:n tidigare så det här är helt nytt för mig, men jättekul! Kommer naturligtvis att blogga "boken" så fort den blir klar.


0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar