Mitt första toarullesalbum


Mitt första toarullesalbum gav jag idag bort till min bästa vän M. Jag upptäckte för ett tag sedan att det var 40 (!!!!!) år sedan vi lärde känna varandra och blev vänner och tänkte då att jag skulle göra något att ge till henne. Hon har alltid funnits där för mig i vått och torrt och i både glädje och sorg, stöttat mig när jag behövt det och skrattat med mig när jag varit glad. Och eftersom vi varit bästa vänner i så lång tid så känner vi varann så väl att det nästan känns som om vi vore systrar.

Jag klistrade fast mönstrat papper på rullen med dubbelhäftande tape. Slipade med sandpappersfil och chalkade kanterna. Jag klippte ut tags i kartong och klistrade på mönstrade papper i samma mönster som på rullen och på baksidan skrev jag små fina ord om vänskap som jag skrev ut på datorn och klistrade dit. Kartongen hade jag innan utskriften sprayat med min egenhändigt blandade glimmermist i rosa nyans. Använde för första gången öljetter, tack för lånet R! Tyckte det blev riktigt läckert, får nog införskaffa sådana verktyg snart.

Satte dit ett litet satinband i varje öljett och lite blanade dekorationer ur mina gömmor. Det var roligt, för det var mycket som kom till användning eftersom det var så mycket som skulle dekoreras. På varje rulle står det ord som jag stansade ut när R var hos mig sist och vi skulle planerat våra barns födelsedagskalas.



Knöt fast några organzaband i spiralen. Blommorna, de ljusrosa, har jag gjort av melittafilter. Jag använde mina retropunchar och tog bara de två minsta storlekarna och sedan sprayade jag dem med rosa glimmermist (egenhändigt blandad förstås).

Det var alltså mitt första toarullesalbum, men definitivt inte det sista, det var jätteroligt att göra. Jag har redan samlat på mig många rullar som bara ligger och väntar på kommande projekt.


0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar