Veckopengsregler

Har faktiskt fått gjort en LO som blev färdig och fotad igår. Tyvärr är det ju inte värdlens bästa ljus ens utomhus längre och jaghar "bara" min mobiltelefon att tillgå som kamera, men tycker det blir rätt bra bilder trots de förutsättningarna. Den här LO:n handlar om de regler min dotter och jag sat upp för att hon ska få veckopeng. Den sitter nu på kylskåpet så att vi båda kan kolla vad som gäller...

Jag började med att glimmermista det papper jag sedan skrev ut reglerna på. Delade sedan det A4 formatet på hälften (fick alltså två A5 papper) och stansade bort hörnen och distressade och chalkade ordentligt. Klistrade upp dem på det vackert mönstrade bakgrundspappret och använde sedan mina shabloner för att pricka ut swirlmönster som jag sedan duttade med rosa Pearl maker. Tycker det blev jättefint, så det kommer jag att göra många fler gånger...!!! =))

Blommorna är mina egna, utsansade från kaffefilter och sedan sprayade med rosa glimmermist, duttade även på lite glitterlim när de torkat. Snurrade även dit lite cerise pärlor på metalltråd. En liten strassfjäril som egentligen är en brad, men där jag klippte av "benen" med en avbitartång och istället limmade fast den. Har här även fått med de två små dekorationsdiesen jag nyss fått hem och två av V:s swirvlar.

På pappret med fotot har jag stämplat med den stora härliga hörnstämpeln jag vann hos Papper o Sånt, det syns inte så bra på fotot men blev jätteläckert irl. Och som pricken över i:et så målade jag en prinsesskrona i chipboard med guldfärg och satte på fotot. Så där sitter hon nu, min lilla prinsessa !!!


0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar