Årets första julkort


Så har jag då äntligen kommit igång med julkorten. De skiljer sig en del från de jag gjorde förra året (se nedan) både till utseende och format. Men inte kan man sitta och göra samma saker hela tiden heller.

De här första tre sprayade jag först med glimmermist innan jag klistrade dit dekorationerna i form av guldband, julbilder, swirlar och blommor. Blommorna är mina egengjorda av kaffefilter som jag sedan sprayat med glimmermist och lagt på lite glitter. Julbilderna har jag hämtat från nätet och sedan skrivit ut på datorn. De fina utstansade orden "God Jul" har jag fått av R som skurit ut dem med sin "sill". De här korten är ganska små, de två översta är 10X11 cm och det nedersta är 11X13 cm.



De här tre julkorten är lite mer traditionella och de kommer från förra årets julpyssel. De blev kvar när jag skickat iväg förra årets skörd. Alla dessa tre kort är i det klassiska formatet 15X15 cm. Jag embossade julkulor på olika mönstrade och enfärgade papper som jag sedan klippte ut och grupperade på korten. Riktigt fint tycker jag! Blommorna på de två översta korten är från ljusmanchetter medan det nedersta kortet är dekorerat med färdigköpta blomma och blad. Snöflingorna är utstansade med en ministans i vitt glansigt papper.



0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar