Ännu fler julkort...


Trots en brakförkylning så lyckades jag i alla fall fotografera dessa nypysslade julkort idag. Kanske inte världens bästa fotokvalitet, men det får duga.

Det första kortet är gjort i det klassiska formatet, 15x15 cm i en färgskala vald efter blommornas färger. De är tagna från ljusmanchetter jag fått av en av mina kära vänner, M. Jag själv älskar ju dessa beige och bleka färger och njöt i fulla drag medan jag gjorde detta kort. Använde den jättevackra stämpeln jag vann som bakgrund och byggde sedan upp kortet som jag brukar.




De två andra korten har en annan vikning. Jag älskar att göra kort med den här tekniken. Det ena är dekorerat med enbart vita dekorationer, det andra med beige. "God Jul"-texten på det första har den genomsnälla R skurit ut åt mig på sin Sillhouette. Blommorna har jag gjort själv, samma gamla kaffefiltersblommor. Båda korten har jag kantstansat med min isärplockade hörnstans. Kortet med de vita dekorationerna är chalkat med "Moss green", till skillnad från nästan allt annat som jag brukar chalka med "Chestnut roan". Det gav mersmak, kommer nog att testa på att använda fler färger framöver, riktigt roligt... =))



0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar