Fyra nya julkort !





Så har jag då äntligen kommit igång på allvar med julkortpysslandet. Blev igår kväll, eller snarare natt, färdig med dessa fyra.

Har använt min personliga stämpel med vårt efternamn, men har suddat ut det i Photoshop, men det står alltså vårt namn på stämpeln.

På de tre översta korten har jag använt mina hemmagjorda blommor och på det sista blev det en inköpt blomma från förra året. Har även använt punchinella för första gången, riktigt läckert.

Bilderna är hämtade från nätet och utskriva hemma, det finns ju massor med sidor som har jättefina bilder de delar ut. Biljetterna är även de hämtade från nätet och utskrivna hemma.

Har inga pärlswirwlar, tycker att de är så dyra att köpa in, så jag gör mina egna med hjälp av mina schabloner och mina Pearl Maker, tycker att det blir riktigt fint. Här har jag använt den guldfärgade.

Använder även mina egna hemmablandade glimmermistar, köpte in fler färger när jag var i Alingsås sist, har ny fyra stycken (Vintage Photo, Fired Brick, Spiced Marmalade och Dusty Concord). Har använt de två första färgerna på de här korten.

Jag har använt mig av det klassiska måttet på desa korten, alltså 15x15 cm. Det är ju det enklaste och snabbaste, men jag tror nog att jag kommer att testa lite andra varianter också. Vem vet, kanske det blir redan ikväll! =))


0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar