Vart tog värmen vägen?

Solen skiner fortfarande men värmen är borta. Undrar om det var allt vi fick denna sommar eller om det kommer mera.

Min nya granne, P och jag håller på att planera våra trädgårdar. Om det blir som vi tänkt så kommer det att bli väldigt bra, med staket och häck och buskar som försvinner och ger yta för luft och blommor. Fröna som jag planterat har kommit upp och snart är det dags för omplantering i större krukor. Borde ju planterat mycket tidigare, men det blir som vanligt, jag får ner fröna alldeles för sent, men de brukar ju hinna blomma trots allt. Dessutom så håller R på att gräva upp oönskade blommor i sin trädgård som jag ska få en del av. Ska bli spännande att se vad det kan bli. Jag behöver ju fylla ut mina rabatter, då de är ganska tomt i trädgården efter att den, av vissa skäl, låg nere hela förra året.

Brrr, det är kallt trots att solen skiner, nordanvinden har kylig luft med sig. Tur då att man har sin egen lilla solstråle som sprider värme omkring sig hela tiden. De här bilderna tog jag av henne i helgen, då det fortfarande var härlig sommarvärme.














0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar