Sommarlov!

Så var det då äntligen dags för E att få sitt första sommarlov. Skolavslutningen hölls igår kväll med sång av alla eleverna på skolgården och huttrande föräldrar, syskon, mor- och farföräldrar som stod och tittade på och lyssnade. Efter den officiella avslutningen så gick E:s klass till sitt klassrum och där bjöds det på hembakad jorgubbstårta och jordgubbar och glass. Det var mycket uppskattat ska jag säga. Fröknarna tog adjö av sina elever och gav alla ett litet mjukdjur, en drake eller dinosaur av något slag, som de hängde runt halsen på dem alla. Det var riktigt högtidligt. Vi föräldrar satt och fikade och umgicks så gott det gick i trängseln.

Vi cyklade hem så småningom och resten av kvällen tillbringade E med att njuta av att hon inte behövde gå och lägga sig så tidigt eftersom hon inte behövde gå upp så tidigt på morgnarna längre.

Men inte fick vi sova inte, V ringde och väckte mig tio minuter innan klockan skulle ringa. Aldrig får man sova ut... *fniss* E var redan uppe och hoppade så det var bara att knata sig upp ur sängen och ta itu med dagen. Har väl inte gjort något särskilt under dagen, mest tagit det lugnt och pysslat lite. Vädret har ju inte varit alltför roligt idag, regn av och till under i stort sett hela dagen. Så E har varit mycket inne och tittat på lite film. Men vi har haft både V och grannen P på besök idag. Och lite senare på kvällen kom P med en kasse leksaker som hennes dotter rensat ut från sitt förråd. E blev jätteglad, en massa små kul platsfigurer ur Disneyfilmer, med bland annat Belle från "Skönheten och odjuret" och Esmeralda från "Ringaren i Notre Dame".

Håller på att göra min egen inspirationsbok. Hittade tipset på en av alla de sidor på nätet som jag kollar runt på och tyckte det verkade vara en kul idé. Har skurit ut bladen jag ska ha inne i boken idag. Ska nu bara försöka få till en tygpärm. Ser framför mig hur det ska se ut, nu är ju bara frågan om det kommer att bli likadant som i mitt huvud. Får väl ta en tur så småningom till tygaffären på orten och kolla om de har det tyget jag suktar efter.

Glöm inte att kolla in blog-candyn hos Pysseltokig. Hon lottar en bok om choklad. Jag har länkat i min högerkolumn. Utlottningen är den 30 juni så än finns det gott om tid att gå in och ta en lott. Gör det, det har jag gjort.

0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar