Födelsedags-kort

Gillade verkligen Sukkersötts utfordring #44, så nu kommer mitt tredje bidrag. Denna gång blev det inget sepia-färgat kort utan det blev lila.

Bilden är (naturligtvis) från sidan jag hittat på nätet. organzablommorna är inköpta på Tradera, med en klick Liquid Pearl (Lavender Lace) i mitten. Den lilla kvisten i det övre högra hörnet har R skurit ut åt mig på sin Sillhouette (än en gång, TACK!). Den har jag målat med vanlig färgpenna och sedan lackat med 3D-lack och en klick transparent glitter i hålen.

Den ena spetsen är en vit tygspets jag inhandlat i tygaffären på orten, den bruna är en papperspets som jag tryckt ut med min ituplockade hörnstans, jag älskar att stansa spetsar med den, tycker de blir så fina. Jag har använt ett brunt papper till den spetsen och chalkat med färgen Chestnut Roan. Faktiskt är pappret sådant där skyddspapper man har på golvet när man målar och tapetserar. Tycker så mycket om den färgen, är säkert inte syrafritt, men jag använder det inte till foton utan bara när jag gör kort.

0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar