Inget pyssel, men ett ommöblerat sovrum

Jag som hade tänkt att pyssla kort den här helgen, men det blev inget med det. Fick istället lite annat gjort. Under fredagen plockade jag samman det sista V skulle ha med till loppmarknaden. Hon och A kom och hämtade det framåt kvällskvisten och det var skönt att bli av med allt. Hittade en hel säck full med E:s gamla kläder från 1-årsåldern och framåt. Det blev lite nostalgiskt när jag gick igenom det men jag sparade bara undan det som mormor och jag stickat/virkat själva.

Under lördagen blev det inte mycket gjort, men fick rapporter från V att det inte gick något vidare med loppisen. Alldeles för fint väder för att det skulle komma något folk. Synd, men det som inte blev sålt ska skänkas till insamling för att förhoppningsvis komma till nytta där.

På söndagen däremot gick jag igång och möblerade om i mitt sovrum. Fick den idén när jag röjde efter loppissaker och satte igång på söndagseftermiddagen. Det blev riktigt bra. Är inte riktigt färdig med detaljerna ännu, men möblerna står där de ska nu i alla fall, och det blev mycket luftigare och rymligare i sovrummet nu. Ska fixa till det sista, fluffet, under dagen och gå ut till förrådet med en del saker som plockades bort.

I veckan fick jag dock gjort lite pyssel. Fick min nya kalender för nästa läsår, har ju fortfarande kvar skolåret som mitt år. Har hittat min favoritkalender som jag håller fast vid och det är ju en skolkalender. Den är så himla bra, den kalendern, den har veckouppslag på två sidor så man får ordentligt plats med allt som kan behövas skrivas in, och dessutom, på nästa uppslag så är det två tomma sidor med plats för anteckningar för den aktuella veckan. Så man har både kalender och anteckningsbok i ett, perfekt för mig. Dessutom finns det plastfickor, karta, telefonsidor och plats för extra anteckningssidor. Blir tredje året jag använder samma kalender nu, rekord för mig som annars älskar att variera mig. Fast den nya inte startar förrän i mitten av sommaren så kunde jag inte låta bli att sätta igång och fixa till framsidan.

Förra årets kalender såg ut så här efter mitt nybörjarpysslande.

I år ser den ut så här.

0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar