På väg hem med mammas gull


Här kommer två (gamla) layouter från albumet om dotterns första år. Den första visar E i sin första overall (lite stor) på väg hem från BB. Hon var ju lite liten, det lilla livet, eftersom jag inte hade någon mjölk och det tog etttag innan de märkte det och hon bara sjönk i vikt. Men så började vi ge tillägg och då vände kurvan direkt uppåt och vi fick till slut åka hem. Hon är ju född i slutet av oktober så jag tyckte att hösttemat passade bra. Löven är från den lokala mataffären på tre bokstäver, texten har jag embossat med vitt pulver och även klisterbokstäver. Som fotomatta har jag använt ett enfärgat papper och overheadplast som jag lagt i vinkel mot varandra.

På den andra layouten så ligger hon i vagnen i köket och vilar sig. Bokstäverna till texten har jag skurit ut med skalpell efter att ha ritat från en mall. En stor chipboardblomma som jag målat med nagellack. Tre små utstanade ankor i olika gula nyanser och små blompaljetter. Fjärilen är utklippt efter Fiskars mall och bebisen är en stämpel från Panduro. Som ram runt fotot har jag använt ett presentpapper, har ingen aning om ifall det är syrafritt eller inte... Men man får chansa lite här i livet också... Ha ha ha... :-))

0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar