Oplanerat barnledig

Blev helt oplanerat barnledig hela eftermiddagen idag. E följde med S till hans pappa efter skolan så det var bara att cykla hem och lämna cykeln i hallen och sedan säga hej då igen. Hon var inte tillbaka igen förrän lagom till Bolibompa. Det är vid sådana tillfällen man märker att åren går, hon blir äldre och större och klarar sig bättre och bättre på egen hand.
Så vad gör man då, när man helt plötsligt blir barnledig i fem oplanerade timmar? Jo, ingenting... Satt här hemma nästan helt handlingsförlamad, inte klokt egentligen. Nu hade jag ju kunnat passa på att göra allt det där jag inte kan göra annars när hon är hemma och springer ut och in och ska ha än det ena och än det andra. Men icke då. Vankade här fram och tillbaka som en äggsjuk höna och tittade på klockan och räknade minuterna tills hon skulle vara hemma igen. Inte ens lite pyssel klarade jag av att koncentrera mig på. Fick med andra ord inget gjort.

Men så kom hon ju hem till slut, min lilla älskling och så var allt som vanligt igen med fredagsmys och Let's Dance på TV.

0 kommentarer:Kommentera



Skicka en kommentar